
Nadelen van een elektrische auto:
Londen haalt 90 elektrische bussen van de weg nadat er brand ontstaat:
Elektrische auto pas na 700.000 kilometer groener dan auto op benzine. Enkel bij 100% groene elektriciteit, zou de elektrische auto al na 30.000 tot 40.000 km schoner zijn dan een gemiddelde benzineauto.
Kan spontaan in brand vliegen of na ongeluk (scroll naar beneden)
- De actieradius is beperkt.
- Elke X jaren nieuwe batterijen (grote kost €€€). Actieradius vermindert na herhaaldelijk opladen.
- Elektrisch auto 100% opladen/voltanken kost veel tijd. Laadsnelheid boven de 80% neemt snel af. 80% opladen = actieradius is minder.
- Er zijn te weinig oplaadpunten.
- Elektrische auto's zijn 2de hands niet kwijt te raken. Niemand wilt de boot ingaan voor een nieuwe accu van 7500€ tot 30000€
- Een RAMP voor het milieu (scroll naar beneden) 15 ton zout, 6 ton erts, 15 kg nikkel,..
- Kinder slavenarbeid in Congo (scroll naar beneden)
- Elektrische auto's zijn duurder dan auto's die op fossiele brandstof rijden. ..
- Asociale laadpaalklevers, nl tot 8 weken (scroll naar beneden voor het artikel)
- Vlaams minister van mobiliteit wil dat de auto onbetaalbaar wordt: "In Denemarken staan de auto's aan de kant omdat het bezit duur is en het gebruik nog meer. Daar moeten we naartoe." (scroll naar beneden voor het artikel)

Elektrische auto - een RAMP voor het milieu:
"Een auto accu voor de elektrische auto weegt ongeveer 250 kg , het volume is zo groot als een koffer.
Het bevat 6 kg lithium , 15 kg nikkel , 10 kg mangaan , 8 kg kobalt , 50 kg koper, 100 kg aluminium , staal en plastic.
Om een autobatterij te maken , moet je 5 ton zout verwerken om lithium te produceren , 8 ton erts voor het kobalt , 1 ton erts tot nikkel en 6 ton erts koper. In totaal wordt een 100 ton grond opgegraven voor één enkele accu.
Ziekte en kinderarbeid liggen voor 68 % oorzakelijk aan het ontginnen van het kobalt ter wereld , en een aanzienlijk deel van een batterij komt uit Congo."
"Hun mijnen hebben geen controle over vervuiling en ze hebben kinderen in dienst die sterven door het contact met dit giftige materiaal.
Moeten we al deze zieke kinderen tellen als onderdeel van de onkosten van een elektrische auto?"
Parijs haalt 149 elektrische bussen van de weg nadat er twee spontaan in brand vlogen
Elektrische wagen vat vuur in ondergrondse parking Brussel:
Ford legt verkoop elektrische Mustang stil door brandgevaar
100 Vehicles Catch fire in Delhi's Electric Vehicle Charging Station - India
Dompelbak nodig bij blussen elektrische voertuigen: 'Soms zit een auto er vier weken in'
GROEI AANTAL LAADPUNTEN BLIJFT VER ACHTER BIJ TOENAME ELEKTRISCHE AUTO'S
LAADPAALKLEVERS ASOCIAAL ?!? :
"De auto in kwestie hangt namelijk al 8 weken aan een laadpaal. De spinnenwebben hangen er inmiddels aan." https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-rijder-kleeft-al-8-weken-aan-een-laadpaal-in-amsterdam-3351572


Vlaamse minister van mobiliteit wil dat auto onbetaalbaar wordt!
"Het is onthutsend om te lezen, maar Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) zegt in een interview met De Standaard van dit weekend dat een eigen auto te duur moet worden voor de doorsnee burger."
Lydia Peeters: 'In Denemarken staan de auto's aan de kant omdat het bezit duur is en het gebruik nog meer. Daar moeten we naartoe.'





We hebben dus een overheid die gascentrales gaat bouwen voor onze elektriciteitsvoorziening, en de burger gaat verbieden datzelfde gas te gaan gebruiken, in naam van het klimaat. De hypocrisie was nooit duidelijker en schaamtelozer:

